ETOS؛ اولین راهکار برای دیجیتالی کردن ترانسفورماتورهای قدرت

ناوگان ترانسفورماتورها در حال پیر شدن هستند، نیاز به مدیریت هوشمند تجهیزات حیاتی و ورود نسل جدید متخصصین، بهره برداری از شبکه را پیچیده‌تر کرده است. راهکار این پیچیدگی، استفاده از ابزارهاو تجهیزات هوشمند است. گروه رینهازن از طریق ETOS یک سیستم و راهکار باز و ماژولار برای مانیتورینگ، کنترل، تنظیم و دیجیتالی سازی ترانسفورماتورهای قدرت ارائه کرده است. این راهکار نخستین سیستم باز برای هوشمند سازی ترانسفورماتور است.

این سیستم به صورت کلی تجهیزات نظارتی و حفاظتی، سنسورها، تجهیزات میدانی برای کنترل، تنظیم و مانیتورینگ و همچنین نظارت بر ناوگان را در برگرفته و امکان مدیریت بهره برداری بهینه با حداکثر قابلیت اطمینان در کنار کاهش هزینه‌های چرخه عمر را فراهم می‌کند.

ETOS Modules

 

ETOS، یک راهکار برای همه

ETOS یک راهکار اتوماسیون عملی برای ترانسفورماتورهای ساخته شده توسط تمامی سازندگان و با هر سنی است.

بهره برداران:

تولید پراکنده، ولتاژ فرار و افزایش پیچیدگی شبکه تنها بخشی از چالش‌هایی است که بهره برداران شبکه با آنها روبرو هستند. ETOS به افزایش قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری شبکه‌ها کمک می‌کند و امکان بهره برداری بهینه از ترانسفورماتور را فراهم می‌کند. در طول مدت پروژه – و هر زمانی پس از آن – بهره برداران شبکه می‌توانند از مشاوره و تخصص گروه رینهازن بهره‌مند شوند.

روند تدریجی دیجیتال کردن ترانسفورماتورها به ما اجازه داد تا ارزیابی وضعیت سیستم خود را بسیار سریعتر، بهینه‌تر و مهمتر از همه با پایداری بیشتری انجام دهیم. دیگر برای دسترسی به وضعیت ترانس، نیازی نداریم تا به محل ترانسفورماتور مراجعه کنیم بلکه در مرکز کنترل مستقیما به همه اطلاعات دسترسی داریم.
رونار سواوارسون، مدیر فنی Veitur (یکی از بزرگترین مراکز انرژی در ایسلند)

تولیدکنندگان

ETOS یک راهکار مقیاس‌پذیر و قابل تنظیم در اختیار سازندگان ترانسفورماتور قرار می‌دهد که برای اتصال سنسورها از هر تامین‌کننده دیگر، یکپارچه سازی با هر سیستم Scada یا سیستم ابری، کاملا باز است. به همین دلیل دیگر نیازی نیست تا برای توسعه سیستم داخلی خود هزینه و زمان صرف کنند. با توجه به تجمیع خلاقانه عملکردهای فنی، هزینه اضافی دیگری در ساخت ترانس تحمیل نخواهد شد. اطلاعات جمع‌آوری‌شده حتی به سازندگان کمک می‌کند تا ترانسفورماتورهای خود را بهینه کرده و آنها را متناسب با شرایط شبکه و نیازهای مشتریان در آینده بهبود دهند.

سیستم عامل جدید و باز ETOS به ما اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های بیشتری در اختیار مشتریان قرار دهیم. ما ترانسفورماتورهای خود را به محیط دیجیتال مشتریان متصل می‌کنیم. قابلیت اطمینان را افزایش می‌دهیم و انعطاف پذیری را با توجه به امکان اتصال تجهیزات و مطابقت آنها با نیازهای مدیریت دارایی بیشتر می‌کنیم.

دکتر جان دکلرک، معاونت فنی گروه SGB-SMIT

ارائه‌دهندگان سرویس

سرویس دهندگان که سیستم‌های جدیدی را برای بهره برداران برنامه‌ریزی می‌کنند، می‌توانند با مفاهیم دیجیتال، منافع بیشتری کسب کنند. نصب مستقیم ETOS بر روی ترانسفورماتور، باعث می‌شود تا اطلاعات ثبت‌شده، از طریق پروتکل‌های استاندارد و توسط کابل‌های فیبر نوری به سیستم‌های کنترل منتقل شوند. این موضوع حجم سیم کشی را در مقایسه با سیستم‌های مرسوم به طرز قابل توجهی کاهش داده و در نتیجه باعث صرفه‌جویی در  هزینه‌ها می‌شود. علاوه بر این، این سیستم به ارائه دهندگان سرویس اجازه می‌دهد تا نرم‌افزار خود را بر اساس نیازهای مشتریان، توسعه دهند.

ما متقاعد شدیم که ارتباط ETOS و PSIcontrol به ما این امکان را می‌دهد که اطلاعات مدیریت شبکه و اطلاعات تجهیزات را به روشی هوشمندانه به هم مرتبط کنیم. ارتباط نزدیک میان MR و PSI فرصت‌های جدیدی برای بهینه‌سازی مدیریت شبکه ایجاد می‌کند که برای مثال می‌تواند مداخلات شبکه را به میزان قابل توجهی کاهش داده و امکان استفاده بهتر از شبکه‌ها را فراهم نماید.
ولفگانگ فیشر، مدیر بخش کسب‌و‌کار در شرکت PSI

ETOS reduces the amount of wiring needed

کاهش سیم کشی و صرفه جویی در هزینه‌ها با نصب ETOS