نوسان ولتاژ، مشکلات زیادی را برای صنایع آسیای جنوب شرقی ایجاد کرده است. ترانسفورماتورهای تنظیم توزیع ولتاژ VRDT با تنظیم و کنترل نوسانات، روند تولید را حفظ کرده و از توقف صنایع جلوگیری می‌کنند.

نوسانات ولتاژ یک پدیده جهانی است که بیشتر شبکه‌های ضعیف کشورهای در حال توسعه را درگیر می‌کند. اما در کشورهای صنعتی، این مشکل معمولا به‌خاطر وجود زیرساخت‌های ضعیف و نوسانات رو به افزایش در انرژی‌های تجدیدپذیر به وجود می‌آید.

نقطه مشترک دو شبکه فوق این است که تامین‌کنندگان، ولتاژ را در سطح متوسط تنظیم می‌کنند. با این حال، نوسانات در سطح پایین ولتاژ معمولا نادیده گرفته می‌شود، زیرا هیچ نظارت سیستماتیکی وجود ندارد. راه حل این موضوع برای تنظیم ولتاژ، ترانسفورماتور ECOTAP VPD است!

استفاده از VRDT ها از تایپه تا سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا

در همین حال، کنترل‌کننده‌های الکترونیکی سیستم‌ها و ماشین‌ها به نوسانات ولتاژ با حساسیت بالایی پاسخ می‌دهند. از آنجایی که توانایی شرکت‌های صنعتی برای داشتن تولید موثر و قابل اطمینان به یک بازه ولتاژ مشخص بستگی دارد، هرگونه انحراف از این بازه به طور خودکار منجر به وقفه در فرایندهای تولید می‌شود.

استفاده از VRDT در صنعت آسیا

جوزف کئو، معاون ارشد (سمت چپ) و لری هسیه، مدیر مرکز خرید مواد bei SE & EC (سمت راست)

شرکت برق و مهندسی shihlin که دفتر مرکزی آن در تایپه قرار دارد، به فروش ترانسفورماتورها در سراسر جنوب شرقی آسیا مشغول است. جوزف کئو، معاون ارشد و لری هسیه، مدیر مرکز خرید مواد، قصد دارند با استفاده از ترانسفورماتورهای تنظیم توزیع، به فرایندهای صنعتی ثبات ببخشند.

می‌توانید برای شناخت بیشتر این ترانسفورماتورها،  مقاله ترانسفورماتورهای توزیع تنظیم ولتاژ (VRDT) را مطالعه کنید.

جلوگیری از خسارت ماهانه ۲۵ هزار دلار با استفاده از VRDT ها

مشتریان شرکت برق و مهندسی و سازنده ترانسفورماتور (Shihlin (SE & EC، با مشکلاتی روبرو هستند. جوزف کئو، معاون ارشد شیهلین، می‌گوید: ما با ضعیف‌ترین شبکه‌های برق در جنوب شرقی آسیا در کشورهای میانمار، لائوس و کامبوج سر و کار داریم.در این کشورها، حفاظت از تولید بسیار اهمیت دارد.

اما در نهایت، کئو معتقد است که تقاضای زیادی برای محافظت از فناوری‌های شرکت‌های صنعتی در سراسر جنوب شرقی آسیا در برابر خسارات ناشی از نوسانات ولتاژ وجود دارد.

هزاران کارخانه در جنوب شرقی آسیا با نوسانات ولتاژ دست و پنجه نرم می‌کنند. تمایل به شبکه‌های پایدار بسیار زیاد است.

جوزف کئو، معاون ارشد شرکت SE & EC

برای نمونه یکی از مشتریان شرکت شیهلین که در یکی از مناطق روستایی ویتنام، یک کارخانه تولیدی دارد، از ناپایداری‌های شدید به ویژه در ماه‌های تابستانی خبر می‌دهد. تولید این کارخانه چندین بار در ماه، به دلیل نوسانات شدید ولتاژ، برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه متوقف می‌شود.

این شرکت خسارات ناشی از توقف تولید را بیش از ۲۵ هزار دلار آمریکا برآورد کرده است! همچنین، تپ چنجر اصلی این شرکت نیز آسیب دیده است. کئو می‌گوید: هزاران کارخانه در جنوب شرقی آسیا با این مشکلات روبرو هستند. این مسئله می‌تواند میزان تقاضای تکنولوژی پایدار کننده شبکه‌های داخلی شرکت‌ها را نشان دهد.

ECOTAP VPD یک محصول کاملا رقابتی از تولید کننده برتر تپ چنجر onload در جهان است.

لری هسیه، مدیر مرکز خرید مواد شرکت SE & EC

شرکت برق و مهندسی شیهلین با ساخت ترانسفورماتورهای توزیع نیاز مشتریان خود را برآورده می‌کند. در سپتامبر ۲۰۱۷، شرکت راینهاوزن یک ECOTAP VPD را به ما تحویل داد. خریدار نهایی، یک شرکت صنعتی در میانمار بود که یک ترانسفورماتور تنظیم 1.5 MVA را از شرکت شیهلین سفارش داده بود.

لری هسیه، درمورد تصمیم برای تهیه تپ چنجر از شرکت راینهاوزن این‌گونه توضیح می‌دهد: ما هنگام خرید تپ چنجر، در ابتدا به دنبال یک تولیدکننده از شانگهای بودیم. در ابتدا زبان بومی و فاصله کم برای ما جذاب به نظر می‌رسید، البته قیمت هم یک عامل مهم بود. اما ECOTAP VPD کاملا رقابتی است و همچنین یک محصول از برترین تولیدکننده تپ چنجر on load در جهان است.

قدرت برند راینهاوزن، اعتبار، کیفیت محصولات و همچنین پشتیبانی قوی آن‌ها، باعث شد تا این شرکت را برای خرید انتخاب کنیم.

 

منبع: Asian Industry uses VRDTs